Min forkærlighed for Ingo Maurer

Posted: 21. March 2010 in Uncategorized
Tags: ,

Min forkærlighed for Ingo Maurer kom virkelig til sit udtryk da jeg så den her super fede loftslampe som jeg måtte bare eje og som har været alle mine gæsters ”wow-objekt” lige siden jeg købte den🙂

Her er så et billede af selveste Ingo Maurer i min spisestue.

Lampen hedder Zettel og fås i to forskellige størrelser. Min er den største af dem – den har nemlig flere arme med sedler og fylder dermed mere.

For nylig har Zettel lampen fået en makker iklædt sedler med mere markante, dog også mere ensartede, mønstre – primært ansigter men også hele kroppe af japanske geisha’er. Lampen hedder Blushing Zettel og er lige så flot som dens storebror.

Når jeg engang ejer en stor bolig så kunne jeg godt forestille mig at finde plads til disse ”lysværker” der afspejler Ingo Maurers humoristiske sans som ofte karakteriserer hans projekter.

Den første lampe vil jeg gerne hænge hen over et barbord – altså dér hvor der bliver serveret drinks og hvor den vil falde naturligt ind.

Lampen hedder, overraskende nok🙂 – Campari Light.

Den anden vil jeg prøve at passe ind hen over en kogeø som der selvfølgelig vil være plads til i det store drømmehus. Lampen inspirerer mig til at lave mad…især mad der indeholder tomatsauce🙂



Canned Light

Til sidst et yderst avantgardistisk projekt – en lysende bænk til små…600.000kr…men det er nok en meget normal pris at betale for et stykke customised og unikt design. Man skal huske at Ingo Maurer laver også en helt del lys-projekter eller snarere lys-kunstværker både til private og erhvervskunder, hvor han er knap så begrænset af masseproduktions indskrænkninger.


LED bench

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ingo Maurer is my absolute favourite lighting designer. I love my own Zettel that I hope I will enjoy for many years to come. In my dream house I can easily see myself decorating the kitchen areas with some of his other projects as well.

Leave a Reply

